Природничий факультет

 
Про факультет Деканат Кафедри
 
Виховна робота кафедри ботаніки, біоресурсів та збереження біорізноманіття

Викладачами кафедри ботаніки цікаво і насичено проводиться виховна робота. Вже доброю традицією стало проведення різних масових виховних заходів — таких як КВК, тематичних вечорів, тижнів біології. Так студенти другого курсу взяли участь у ботанічному КВК, організатором якого є к.б.н., доцент Муж Галина Василівна. Змагання за участю трьох команд — 22 групи «Кульбабки», 23 групи «Ботаніки Карибського моря» та 24 групи «Міцні горішки», включало такі конкурси: привітання команд, розминка, бліцтурнір, домашнє завдання і конкурс капітанів. Викладацьке журі під час оцінювання виступів команд враховувало не лише рівень біологічних знань, але і цікавість сюжету виступів, вміння проявляти творче мислення, швидкість орієнтуватись у відповідній обстановці, а також вміння знаходити правильну відповідь і давати її у дотепній формі.


Команда 23 групи «Ботаніки Карибського моря», Команда 22 групи «Кульбабки», Команда 24 групи «Міцні горішки»

Студенти четвертого курсу під керівництвом викладача кафедри к.б.н. Константиненко Людмили Анатоліївни провели вечір з генетичної інженерії під назвою «Без ГМО». Учасники 43 та 44 групи, поєднуючи інформацію наукового змісту із сюжетною лінією жартівливого характеру, представили до уваги викладацької та студентської аудиторії цікаві сценарії, в яких казкові та фантастичні герої виступали в ролі жертв генетичних експериментів. Також була представлена цікава інформація реферативного характеру про генетично модифіковані організми, яка викликала пожвавлений інтерес у присутніх глядачів.

Фрагменти вечору з генетичної інженерії «Без ГМО»

Не менш цікаво були проведені вечори з біохімії, в яких брали участь студенти п’ятого і четвертого курсів. Організаторами їх є д.б.н., професор Киричук Галина Євгенівна та асистент Музика Лідія Володимирівна. Студенти 52 групи підготували вечір на тему «СНІД — загроза людству», студенти 41 групи — «Білки», 42 групи — «Вуглеводи», 43 групи — «Вітаміни». Представлені цікаві виступи студентів демонстрували не тільки творчий підхід до висвітлення певних тем з біохімії, але й свого роду слугували засобом пропаганди біологічних знань і сприяли розвитку пізнавального інтересу до цієї науки у всіх присутніх в аудиторії. Не можна не звернути увагу і на чудове музичне оформлення вечорів, що додатково стимулює емоційне сприймання представленої інформації.

Фрагмент вечора на тему «Білки», Фрагмент вечора на тему «Вуглеводи» , Фрагмент вечора на тему «Вітаміни»

К.б.н., доцентом Астаховою Ларисою Євгеніївною організовано КВК з природознавства за участю студентів 1 курсу ННІ Педагогіки. 4 команди майбутніх вчителів початкової школи змагались за перемогу, поєднуючи почуття гумору з артистизмом.

Фрагменти КВК з природознавства

Тиждень фізіології рослин, організований к.б.н., доцентом Перепелицею Людмилою Олександрівною та к.б.н. Константиненко Людмилою Анатоліївною включав в себе низку заходів: виставка вишивок «Магія квітів», інтелектуальна гра «Острів знань», виставка флористичних малюнків «Квітучий сад», фізіологічний вечір «Рослини -легені природи».

Фізіологічний вечір «Легені планети», Інтелектуальна гра «Острів знань», Виставка вишивок «Магія квітів»

Доцентом кафедри, к.б.н. Гарбар Діаною Анатоліївною був проведений конкурс на кращий урок узагальнення та систематизації знань в ігровій формі. Студенти 3 курсу, — майбутні вчителі біології, — готували та проводили уроки-подорожі з зоології (8 клас).

Фрагмент уроку-подорожі на тему Тип Членистоногі
Фрагмент уроку-подорожі на тему «Тип Членистоногі»

Куратором 32 групи Гарбар Діаною Анатоліївною проведено відкритий виховний захід «Щасливе дитинство». Всі ми родом із дитинства і тому із задоволенням вгадували один одного на дитячих фотографіях, ділилися найкращими спогадами свого дитинства в колі, слухали поради психолога, як зробити свою дитину щасливою, та створювали проекти з «рецептами виховання».

Відкритий виховний захід «Щасливе дитинство»

Як свідчить практика, проведення викладачами кафедри ботаніки, біоресурсів та збереження біорізноманіття таких масових заходів сприяє не тільки поглибленню знань студентів з певних навчальних дисциплін, але і розвиває в них здібності та навички самостійної творчої пізнавальної діяльності, сприяє розвитку мислення, формуванню наукового світогляду, згуртованості студентської молоді, вихованню естетичного смаку.