Навчально-науковий інститут педагогіки

Про інститут Дирекція Кафедри

Виховна робота кафедри лінгвометодики та культури фахової мови

Виховна робота кафедри спрямована на вдосконалення підготовки висококваліфікованих фахівців, формування наукового світогляду студентів, виховання у них активної життєвої позиції. Реалізація завдань виховання у студентських групах здійснюється через інститут кураторства. Діяльність кураторів спрямована на здобуття молодою людиною соціального досвіду поведінки, формування національної самосвідомості, ціннісних орієнтацій та розвиток індивідуальних якостей майбутнього фахівця.

Необхідною умовою успішної діяльності студентів є засвоєння нових правил життя та навчання у вищому навчальному закладі, які забезпечують внутрішній комфорт та знижують можливість конфлікту з оточуючим середовищем. Всі ці аспекти є основою діяльності виховної роботи кафедри загалом та кураторів — викладачів кафедри зокрема.

Виконуюючи обов’язки кураторів академічних груп, викладачі кафедри проводять відкриті тематичні виховні заходи, на яких обговорюються проблеми правового, морального, патріотичного, трудового, ґендерного, економічного, релігійного виховання студентів, проводяться заходи щодо розвитку духовності, захисту моралі, формування здорового способу життя та профілактики правопорушень, наркоманії та алкоголізму у студентському середовищі та виховання у студентів бережливого ставлення до власності університету як у навчальних корпусах, так і в гуртожитку.

Виховна робота проводиться згідно з планом виховної роботи кафедри за основними напрямками гуманістичного виховання.

Моральне, патріотичне та правове виховання

  1. Участь у святкуванні Днів університету, ННІ педагогіки.
  2. Зустріч з юрисконсультом університету.
  3. Випуск стінгазети до Дня українського козацтва (14 жовтня 2014 р).
  4. Перегляд і обговорення документальних фільмів до Дня пам’яті жертв голодомору.
  5. Круглий стіл «Закон України «Про засади державної мовної політики».
  6. Бесіди про толерантність, скромність, вихованість, чесність.
  7. До Міжнародного свята рідної мови конкурс «Її величність грамотність».
  8. Конкурс на краще написання твору «Ну що б, здавалося, слова...» (до 200-річчя від дня народження Т. Г. Шевченка).
  9. Участь у флешмобах «Єдина Україна» і «Ми за мир».
  10. Участь у проекті «Діти сонця» (допомога дітям із синдромом Дауна).
  11. Участь у акції «Безсмертний полк» до Дня Перемоги (9 травня).
  12. Участь у багодійному проекті «Янголята» — акція «Без гену зла».
  13. Відвідування дитячих притулків та інтернатів у складі волонтерського корпусу.
  14. Участь у Школі місцевого самоврядування.

Професійно-педагогічне виховання

  1. Участь у святкуванні Дня вчителя.
  2. Круглий стіл «Традиції української народної педагогіки».
  3. Випуск стінгазети до Міжнародного дня студентів.
  4. Зустріч із працівниками бібліотеки Житомирського державного університету імені Івана Франка (до Всесвітнього дня книг та авторського права).
  5. Участь у I турі Всеукраїнської студентської олімпіади.

Трудове виховання

  1. Регулярне прибирання закріплених за групами навчальних аудиторій.
  2. Бесіда про бережливе ставлення до власності університету та правила поведінки у навчальних корпусах та гуртожитку.
  3. Навчання студентів наукової організації праці.
  4. Активна участь у трудових суботниках.

Художньо-естетичне виховання

  1. Участь у концерті «Студентські струни».
  2. Випуск стінгазети до Дня вчителя.
  3. Огляд поетичних збірок поетів Житомирщини (до Всесвітнього дня поезії).
  4. Участь у святкуванні 1129-ої річниці заснування Житомира.
  5. Відвідування Житомирського літературного музею.
  6. Проведення свята «Андріївські вечорниці» (разом зі студентами факультету фізкультури і спорту).
  7. Відвідування вистав Житомирського драматичного театру.
  8. Проведення святкового концерту до Дня 8 березня (разом зі студентами фізико-математичного факультету та факультету фізкультури і спорту).
  9. Відвідування музею пожежників.
  10. Проведення спільного заходу для студентів і викладачів ННІ педагогіки та ННІ іноземної філології «Шевченківських читань» з нагоди 200-річчя від дня народження Великого Кобзаря (13 березня 2014 року).
  11. Відвідування кінотеатрів для перегляду художніх та документальних фільмів.

Екологічне виховання. Формування здорового способу життя студентів

  1. Зустріч з лікарем-наркологом.
  2. Бесіди по формуванню здорового способу життя — про шкідливість алкоголю, паління, наркотиків, про венеричні захворювання (гуртожиток № 5).
  3. Участь в університетській спартакіаді.
  4. Захід «Крокую вулицями міста» (про правила поводження на вулицях міста).
  5. Зустріч з лікарем обласної лікарні (до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом).
  6. Бесіди про захист навколишнього середовища.
  7. Зустріч з екологом (до Всесвітнього дня Землі).

Куратори та інші викладачі кафедри систематично відвідують студентські гуртожитки № 5, № 3 та № 4, знайомляться з умовами життя студентів. Регулярно проводяться бесіди про правила співжиття в гуртожитку, про збереження громадського майна, про правила техніки безпеки при користуванні електроприладами, про необхідність збереження належного санітарно-гігієнічного стану навчального корпусу та гуртожитку. Індивідуальні виховні бесіди супроводжують весь навчально-виховний процес: і на заняттях, і під час виховних годин, у період проходження педпрактики у школах. Слід відзначити помітну активізацію співпраці кафедри зі студентським братством.

Куратори організовують прибирання студентами аудиторій і кабінетів кафедри; проводять бесіди щодо бережного ставлення до літератури фондів Житомирського державного університету (бібліотека та кабінети кафедри).

До ювілею Івана Франка

Професор Климова К. Я. підготувала та провела 12.05.2016 р. літературні франківські читання за участю студентів 26, 27 груп ННІ педагогіки ЖДУ та учнів 6-В класу ЗОШ № 8 м. Житомира «Сій в щасливий час золоте зерно!».

Кафедрою підготовлено у 2016 році відеозапис інсценізації драми «Украдене щастя» (І. Франка) у виконанні членів гуртка сценічної мови, створеного при кафедрі з 2008 року.

Доценти Підгурська В. Ю. та Усатий В. Д. виготовили тематичний стенд для музею українознавства «Українська хата», «Іван Франко про народознавство як засіб духовного збагачення людини».

Керівник проблемної групи, доцент Голубовська І. В. провела конкурс студентських творчих робіт до 160 річниці з дня народження Івана Франка. Твори студентів були опубліковані у збірці «Стебельце» (за редакцією І. В. Голубовської).