- Створено серію підручників з англійської мови для 1–4 класів спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням англійської мови (видавництво «Генеза»).
- Започатковано інноваційну Програму безперервного професійного розвитку для вчителів англійської мови початкової ланки базових навчальних закладів м. Житомира.
- Розроблено нові педагогічні технології для раннього навчання англійської мови та лінгвістичних таборів для початкової школи.
Професор Самойлюкевич І. В. є співавтором національних підручників з англійської мови для середньої школи, низки навчальних посібників та національних програм з іноземних мов для 1–11 класів ЗНЗ.
Серед яких:
- Самойлюкевич І. В. Word on the Street. Навчальний посібник з англійської мови та культури. Частина I / Л. В. Калініна, І. В. Самойлюкевич. — Київ: ФОП Ростунов. — Київ. — 2012. — 66 с. (4,13 др. арк.) (з грифом МОН).
- Самойлюкевич І. В. Word on the Street. Навчальний посібник з англійської мови та культури. Частина II / Л. В. Калініна, І. В. Самойлюкевич. — Київ: ФОП Ростунов. — Київ. — 2012. — 58 с. (3,63 др. арк.) (з грифом МОН).
- Самойлюкевич І. В. English Smart. Підручник для 1-го класу спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням англійської мови / Л. В. Калініна, І. В. Самойлюкевич. — Київ: Центр навчально-методичної літератури. — 2012. — 160 с. (13 др. арк.) (з грифом МОН України).
- Самойлюкевич І. В. English Smart. Робочий зошит для 1-го класу спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням англійської мови / Л. В. Калініна, І. В. Самойлюкевич. — Київ: Центр навчально-методичної літератури. — 2012. — 96 с. (7,8 др. арк.) (з грифом МОН України).
- Самойлюкевич І. В. Англійська абетка / Л. В. Калініна, І. В. Самойлюкевич. — Київ: Центр навчально-методичної літератури. — 2012. — 32 с. (2,6 др. арк.) (з грифом МОН України).
- Самойлюкевич І. В. Have Fun. Підручник для 1-го класу загальноосвітніх навчальних закладів / Л. В. Калініна, І. В. Самойлюкевич. — Київ: Центр навчально-методичної літератури. — 2012. — 112 с. (9,1 др. арк.) (з грифом МОН України).
- Самойлюкевич І. В. English Smart. Англійська мова: підруч. для 2-го кл. спец. шк. з поглибл. вивч. англ. мови / Л. В. Калініна, І. В. Самойлюкевич. — Київ, Центр навч.-метод. л-ри, 2012. — 160 c. (13 др. арк.) (з грифом МОН України).
- Самойлюкевич І. В. English. Англійська мова. Підручник для 5 класу для спец. шк. з поглибл. вивч. англ. мови / Л. В. Калініна, І. В. Самойлюкевич. — Київ, «Генеза», 2013. — 258 с. (14,9 др. арк.).
- Самойлюкевич І. В. English Workbook 1. Англійська мова: робочий зошит. для 2-го кл. спец. шк. з поглибл. вивч. англ. мови. / Л. В. Калініна, І. В. Самойлюкевич — Київ, «Генеза», 2013. — 86 с. (7,15 др. арк.).
- Самойлюкевич І. В. English Workbook 2. Англійська мова: робочий зошит. для 2-го кл. спец. шк. з поглибл. вивч. англ. мови. / Л. В. Калініна, І. В. Самойлюкевич — Київ, «Генеза», 2013. — 95 с. (7,8 др. арк.).
- Самойлюкевич І. В. English Reader 5. Книжка для читання до підручника «Англійська мова. 5 клас» для спец. шк. з поглибл. вивч. англ. мови. — / Л. В. Калініна, І. В. Самойлюкевич — Київ, «Генеза», 2013. — 62 с. (5,2 др. арк.).
- Самойлюкевич І. В. English Workbook 5. Робочий зошит до підручника «Англійська мова. 5 клас» для спец. шк. з поглибл. вивч. англ. мови. / Л. В. Калініна, І. В. Самойлюкевич — Київ, «Генеза», 2013 — 80 с. (5,9 др. арк.).
- Самойлюкевич І. В. Teacher’s Guide 5. Книжка для вчителя до підручника «Англійська мова. 5 клас» для спец. шк. з поглибл. вивч. англ. мови. — / Л. В. Калініна, І. В. Самойлюкевич — Київ, «Генеза», 2013 — 48 с. (2, 79 др. арк.).
- Самойлюкевич І. В. Teacher’s Guide 2. Книжка для вчителя до підручника «Англійська мова. 2 клас» для спец. шк. з поглибл. вивч. англ. мови. — / Л. В. Калініна, І. В. Самойлюкевич — Київ, «Генеза», 2013 — 64 с. (3, 72 др. арк.).
- Самойлюкевич І. В. Teacher’s Guide 1. Книжка для вчителя до підручника «Англійська мова. 1 клас» для спец. шк. з поглибл. вивч. англ. мови. — / Л. В. Калініна, І. В. Самойлюкевич — Київ, Центр навчально-методичної літератури, 2013 — 112 с. (6, 51 др. арк.).
- Самойлюкевич І. В. English. Англійська мова. Підручник для 6 класу для спец. шк. з поглибл. вивч. англ. мови. — / Л. В. Калініна, І. В. Самойлюкевич — Київ, «Генеза», 2014. — 256 с. (14,9 др. арк.).
З 2013 р. зав. кафедри, проф. Самойлюкевич І. В. у співпраці з Міністерством освіти і науки України та Британською Радою бере участь у розробці інноваційної програми методичної підготовки майбутнього вчителя іноземних мов в рамках спільного проекту «Шкільний вчитель нового покоління».
Заходи проекту:
- семінари-зустрічі робочої групи з метою розробки державного стандарту та програми з методики викладання іноземних мов:
- березень 2013 р., м. Київ;
- червень 2013 р., смт. Чорноморське;
- листопад 2013 р., м. Київ;
- лютий 2014 р., м. Київ;
- квітень 2014 р., м. Київ;
- липень 2014 р., м. Івано-Франківськ;
- вересень 2014 р., м. Київ;
- лютий 2015 р., м. Київ;
- квітень 2015 р., м. Київ;
- вересень 2015 р., м. Одеса;
- квітень 2016 р., м. Львів;
- листопад 2017 р., м. Київ;
- березень 2018 р., м. Львів.
- закордонні відрядження до університетів світу з метою вивчення зарубіжного досвіду:
- червень 2013 р. (м. Ташкент, Узбекистан);
- грудень 2013 р. (м. Ташкент, Узбекистан);
- березень 2014 р. (м. Норідж, Великобританія);
- грудень 2017 р. (Польша).
- школи професійного розвитку Британської Ради:
- зимова школа професійного розвитку Британської Ради в Україні з метою ознайомлення із новітніми поглядами на процес вивчення та викладання англійської мови як іноземної:
- м. Київ, січень–лютий 2015 р.;
- м. Львів, 16-23 січня 2016 р.;
- м. Рахів, 01-08 липня 2016 р.;
- м. Львів, 21-27 січня 2017 р.;
- м. Львів, 01-07 липня 2017 р.;
- м. Львів, 21-28 січня 2018 р.
- літня школа професійного розвитку Британської Ради в Україні з метою ознайомлення із найсучаснішими вимогами до підготовки вчителів європейського зразка та відповідними їм шляхами викладання англійської мови:
- липень 2015 (урочище Драгобрат, Закарпатська обл.).
- літня школа професійного розвитку «English as 21st Century Skill» спільно з ЖДТУ та Житомирською гуманітарною гімназією № 1 (13-17 червня 2016 р.). Презентери —викладач кафедри Зимовець О. А., Волонтер Корпусу Миру США в Україні Роберт О’Лірі.
- лінгво-методичний семінар — літня школа «Інтегровані змістові лінії та способи їх реалізації у навчанні англійської мови у ЗНЗ» спільно з Житомирською гуманітарною гімназією № 1 (19-23 червня 2017 р.). Презентери — ст. викладач кафедри Мазко О. П., ст. викладач кафедри Дєньгаєва С. В., викладач кафедри Зимовець О. А., викладач Прохорова С. М., Волонтер Корпусу Миру США в Україні Роберт О’Лірі.
Результати реалізації проекту у 2014 р. є:
- проведено допроектне дослідження з метою підвищення стану методичної підготовки вчителів англійської мови у 8 університетах України;
- розроблено модулі інноваційної програми методичної підготови майбутніх учителів англійської мови, яка забезпечить збалансоване поєднання теорії та практики;
- підготовлено тренерів для здійснення підвищення професійної кваліфікації викладання англійської мови та методики її викладання ВНЗ, які залучені до проекту.
Результати реалізації проекту у 2015 р. є:
- розроблено Програму педагогічного експерименту щодо методичної підготовки майбутніх вчителів англійської мови на 2015–2019 рр. (Наказ МОН України № 871 від 12.08.2015 р.);
- 2 червня 2015 року викладачі кафедри англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті (О. А. Зимовець, Є. М. Карпенко) й студенти 5 курсу ННІ педагогіки (О. Остапчук, О. Подолянко) на засадах волонтерства взяли участь в організації та проведенні літнього лінгвістичного табору в Новогуйвинській гімназії Житомирського району.
Дітям були запропоновані різні завдання інтерактивного характеру, що значно мотивувало їх до вивчення нового позапрограмного англомовного матеріалу та застосування його на практиці.
Учасники та волонтери були задоволені результатами та обговорили подальшу співпрацю. Дирекція гімназії висловила вдячність викладачам та студентам за творчу роботу.
Результати реалізації проекту у 2017 р. є:
- 15 лютого 2017 року старший викладач кафедри англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті ННІ педагогіки ст. викл. Дєньгаєва С. В. разом з волонтером Корпусу Миру в Україні Робом О’Лірі відвідали Любарську гімназію № 1 Любарської районної ради Житомирської області;
- 17 лютого 2017 року старший викладач С. В. Дєньгаєва, О. Ю. Самчук та волонтер Корпусу Миру в Україні Роб О’Лірі відвідали Левківську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Житомирського району, Житомирської області. Викладачі провели творчу майстерню з учнями 10 та 11 класів англійською мовою.
Метою зустрічей було підвищення позитивного іміджу вчителя та популяризація професії вчителя англійської мови початкової ланки.
У січні 2013 р. при кафедрі започатковано інноваційну Програму безперервного професійного розвитку викладачів та вчителів іноземних мов початкової ланки. Напрями роботи:
- Інтеграція ІКТ в практику навчання іноземної мови;
- Впровадження інноваційних технологій раннього навчання іноземних мов;
- Науковий супровід творчого пошуку вчителів іноземної мови початкової ланки;
- Вдосконалення професійно-спрямованого володіння англійською мовою вчителів початкової ланки.
Проведено 13 «Днів професійного розвитку»:
- 31.01.2013 р. — День професійного розвитку № 1 (за участі Eve Smith, консультанта з питань викладання іноземних мов Посольства США в Україні);
- 27.02.2013 р. — День професійного розвитку № 2 (за участі представників корпусу Миру США в Україні Валентини Сидоренко (Україна) та Kristine Defnall (США);
- 17.04.2013 р. — День професійного розвитку № 3 (презентер — Волонтер Корпусу Миру США в Україні Kristine Defnall; фасилітатор — викладач кафедри Зимовець О. А.);
- 08.10.2013 р. — День професійного розвитку № 4 (фасилітатори — викладачі кафедри Зимовець О. А., Карпенко Є. М.);
- 19.11.2013 р. — День професійного розвитку № 5 (фасилітатори — викладач кафедри Карпенко Є. М., викладач кафедри Мазко О. П., аспірант кафедри методики викладання іноземних мов Київського національного лінгвістичного університету Мокіна А. Г.);
- 04.02.2014 р. — День професійного розвитку № 6 (фасилітатори — ст. викладач кафедри Мазко О. П., кандидат педагогічних наук Іць С. В.);
- 22.10.2014 р. — День професійного розвитку № 7 (фасилітатори — доцент кафедри Гуманкова О. С., ст. викладач кафедри Мазко О. П., викладач кафедри Карпенко Є. М., викладач кафедри Зимовець О. А.);
- 23.04.2015 р. — День професійного розвитку № 8 (фасилітатори — ст. викладач кафедри Мазко О. П., викладач кафедри Прохорова С. М., ст. викладач кафедри Карпенко Є. М., викладач кафедри Зимовець О. А.);
- 24.11.2015 р. — День професійного розвитку № 9 «21st Century Skills for Primary Teachers of English» (фасилітатори — ст. викладач Мазко О. П., ст. викладач Карпенко Є. М., Волонтер Корпусу Миру США в Україні Robert O’Leary, кандидат педагогічних наук Дєньгаєва С. В., викладач ЖДТУ Байда М. В.);
- 9-10 березня 2016 р. — День професійного розвитку № 10 «Використання прийомів драматизації у навчанні англійської мови» (фасилітатор — Арія Гелена Хакулінен, Фінляндія);
- 7 грудня 2016 р. — День професійного розвитку № 11 «Affective Factors in Language Learning» (фасилітатор — ст. викладач Мазко О. П.);
- 24 квітня 2017 р. — День професійного розвитку № 12 «Mentors and Mentees: Building a Learning-and-Teaching Community» («Сlassroom Management: Interaction Modes and Patterns») для вчителів-менторів в рамках спільного проекту МОН України та Британської Ради в Україні «Шкільний вчитель нового покоління», а також інноваційної Програми безперервного професійного розвитку викладачів тавчителів іноземних мов початкової ланки кафедри англійської мови з методиками викладання у дошкільній та початковій освіті (фасилітатор — ст. викладач Мазко О. П.);
- 7 грудня 2017 р. — День професійного розвитку № 13 «IT in Language Learning. Elements of Learner Autonomy in Language Learning» (фасилітатори — ст. викладач Мазко О. П., вчитель-методист СЗОШ № 12 м. Житомира Л. О. Арютова).
Основними принципами організації науково-дослідницької роботи студентів та викладачів кафедри стали безперервність, варіативність, системність, послідовність і координованість, поєднання індивідуальної та групової роботи в творчих колективах. Робота в групах сприяє розвитку у студентів комунікативних та організаційних навичок, самостійності, активності, ініціативності.
Під керівництвом викладачів кафедри захищено понад 30 дипломних робіт (за освітніми кваліфікаціями спеціаліст, магістр).
На кафедрі функціонують студентські наукові гуртки, та проблемна група:
-
«Інноваційні технології викладання іноземної мови на ранньому ступені навчання»
Керівник: кандидат педагогічних наук, доцент Гуманкова О. С.
Засідання проводяться 1 раз на місяць.
План роботи гуртка
№ |
Тема засідання |
Відповідальний |
1. |
Сучасні тенденції раннього навчання іноземних мов. |
керівник |
2. |
Використання методу асоціативних символів на заняттях англійської мови в ДНЗ. |
керівник |
3. |
Презентації науково-методичних розробок студентів. |
студенти |
4. |
Відвідування заняття англійської мови в ДНЗ. Вчитель Чолпанова О. М. НВК № 38 м. Житомира, яка реалізує метод на своїх заняттях. |
керівник |
5. |
Реалізація проектної технології на заняттях англійської мови в ДНЗ. |
керівник |
6. |
Презентації науково-методичних розробок студентів. |
студенти |
7. |
Відвідування заняття англійської мови в ДНЗ. Вчитель Федотова Я. В. НВК № 11 м. Житомира, яка реалізує проектну технологію на своїх заняттях. |
керівник |
8. |
Використання відеоматеріалів (навчальних мультфільмів) на заняттях англійської мови в ДНЗ. |
керівник |
9. |
Методична майстерня відповідної тематики. |
студенти |
-
«Навчання мови й культури»
Робота студентського наукового гуртка направлена на розвиток у студентів аналітичного мислення і сприяє поглибленому вивченню та ознайомленню з проблемними питаннями методики викладання іноземних мов і шляхами їх вирішення.
Керівник: кандидат педагогічних наук, доцент Михайлова О. С.
Засідання проводяться 1 раз на місяць.
План роботи гуртка
№ |
Тема засідання |
Відповідальний |
1. |
Сучасні тенденції навчання іноземних мов в початковій школі. |
керівник |
2. |
Використання методу асоціативних символів на заняттях англійської мови в початковій школі. |
керівник |
3. |
Презентації науково-методичних розробок студентів. |
студенти |
4. |
Прослухування зразків автентичного діалогічного мовлення та їх рольова презентація. |
керівник |
5. |
Реалізація проектної технології на заняттях англійської мови в початковій школі. |
керівник |
6. |
Презентації науково-методичних розробок студентів. |
студенти |
7. |
Розв’язання соціокультурних задач відповідної тематики. |
студенти |
8. |
Використання відеоматеріалів (навчальних мультфільмів) на заняттях англійської мови в початковій школі. |
керівник |
9. |
Презентація науково-методичного доробку студентів |
студенти |
«Інтерактивні технології в дошкільній мовній освіті»
-
Проблемна група «Кроки до успіху»
Керівник: кандидат педагогічних наук, професор Самойлюкевич І. В.
Засідання проводяться 1 раз на місяць.
План роботи групи
№ |
Тема засідання |
Відповідальний |
1. |
Сучасні підходи до навчання англійської мови у початковій школі. |
керівник |
2. |
Планування експериментального дослідження відповідно до тематики кваліфікаційних робіт. |
студенти |
3. |
Участь у методичних майстернях у рамках Дня професійного розвитку |
керівник |
4. |
Використання прийомів візуалізації в процесі навчання аудіювання учнів початкової школи |
керівник, студентка Кравченко Ю. Л. |
5. |
Роль і місце навчальної автономії формування основ англомовної лексичної компетентності учнів початкової школи |
керівник, студентка магістратури Остапчук О. Ю. |
6. |
Перегляд і обговорення відеоматеріалів «Language Teaching Methods» (укладач — Diane Larsen-Freeman) |
керівник |
7. |
Участь у методичних майстернях у рамках Дня професійного розвитку |
керівник |
8. |
Формування навчально-стратегічної компетентності учнів початкової школи у процесі навчання англійської мови |
керівник, студентка магістратури Остапчук О. Ю. |
9. |
Презентація науково-методичного доробку студентів |
студенти |
Здобутки гуртків та проблемної групи
- Участь у консультативних виступах кафедри на днях Професійного розвитку для вчителів базових навчальних закладів.
- Участь у студентських наукових конференціях:
- XIII міжнародна студентська Інтернет-конференція: «МОВА, ОСВІТА, КУЛЬТУРА: Інтеграційні тенденції в сучасному світі», (Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 18–19 березня 2015 р.);
- Формування дидактичної компетентності педагогів дошкільної та початкової освіти (Житомирський державний університет імені Івана Франка, 25–26 березня 2015 р.);
- Формування професійної компетентності майбутніх педагогів дошкільної та початкової освіти (Житомирський державний університет імені Івана Франка, березень 2015 року);
- І Всеукраїнської науково-практичної Інтернет конференції студентів, аспірантів і молодих вчених, (Маріупольський державний університет, 28 квітня 2015 року).