Науково-методичний центр ресурсів і документації з інклюзивної освіти

Дата створення: 27.02.2018 р.

Керівник: кандидат психологічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти і педагогічних інновацій Тарнавська Наталія Петрівна.

Члени центру:

  • доктор Дімітріс Аргіропоулос — проф. Університету Парми, керівник кафедри спеціальної педагогіки, почесний професор Житомирського державного університету імені Івана Франка;
  • Салацька А. П. — головний спеціаліст дошкільної освіти управління освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації;
  • Коновальчук І. І. — д. пед. н., завідувач кафедри дошкільної освіти та педагогічних інновацій навчально-наукового інституту педагогіки;
  • Вознюк О. В — д. пед. н., професор кафедри англійської мови з методиками викладання навчально-наукового інституту педагогіки;
  • Лейчук А. О. — директор Бердичівського педагогічного коледжу;
  • Коновальчук І. М. — викладач кафедри англійської мови з методиками викладання.

Мета: поширення цінностей інклюзивної освіти в Житомирському регіоні, академічному середовищі, формування інклюзивної компетентності в педагогів у процесі їхньої професійно-педагогічної підготовки, координації діяльності адміністрації Університету, навчально-наукового інституту педагогіки, структурних підрозділів, органів студентського самоврядування щодо створення належних умов для задоволення освітніх потреб осіб (дітей/учнів, абітурієнтів, студентів) з особливими освітніми потребами.

Основні напрямки діяльності:

Для педагогів:

  • консультації щодо реалізації інклюзивної освіти;
  • сертифіковані-школи, майстер-класи, тренінги, лабораторії, у тому числі міжнародні;
  • можливість користуватися інформаційною, навчально-методичною, наукової базою літератури, електронних ресурсів з проблем інклюзивної освіти;
  • підготовка і видання наукових статей, збірників, рекомендацій, інформаційних бюлетенів;
  • дискусійні платформи, спільні перегляди, обмін досвідом у групі Центру ресурсів і документації з інклюзивної освіти;
  • розробка та впровадження в навчальний процес спецкурсів, курсів за вибором та факультативних міждисциплінарних курсів з проблем роботи зі студентами (учнями) з особливими потребами.

Для батьків:

  • консультації;
  • навчання;
  • прокладання освітнього маршруту дитини з особливими освітніми потребами;
  • пошук спеціалістів і ресурсів для дітей з інвалідністю.

Для дітей і дорослих з інвалідністю:

  • надання ресурсів підтримки і супроводу;
  • консультації;
  • навчальні заняття, лабораторії, майстер-класи;
  • робота з громадськими організаціями;
  • участь у вітчизняних і міжнародних освітніх проектах.

Для дітей і молоді:

  • інклюзивний театр;
  • освітні інклюзивні проекти, у тому числі, міжнародні;
  • волонтерство;
  • майстер-класи, інклюзивна практика, інклюзивні майстерні;
  • наукові дослідження.