Наукові центри
Наукові школи | Наукові центри | Наукові лабораторії |
Науково-методичний центр ресурсів і документації з інклюзивної освіти

Дата створення: 27.02.2018 р.
Керівник: кандидат психологічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти і педагогічних інновацій Тарнавська Наталія Петрівна.
Члени центру:
- доктор Дімітріс Аргіропоулос — проф. Університету Парми, керівник кафедри спеціальної педагогіки, почесний професор Житомирського державного університету імені Івана Франка;
- Салацька А. П. — головний спеціаліст дошкільної освіти управління освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації;
- Коновальчук І. І. — д. пед. н., завідувач кафедри дошкільної освіти та педагогічних інновацій навчально-наукового інституту педагогіки;
- Вознюк О. В — д. пед. н., професор кафедри англійської мови з методиками викладання навчально-наукового інституту педагогіки;
- Лейчук А. О. — директор Бердичівського педагогічного коледжу;
- Коновальчук І. М. — викладач кафедри англійської мови з методиками викладання.
Мета: поширення цінностей інклюзивної освіти в Житомирському регіоні, академічному середовищі, формування інклюзивної компетентності в педагогів у процесі їхньої професійно-педагогічної підготовки, координації діяльності адміністрації Університету, навчально-наукового інституту педагогіки, структурних підрозділів, органів студентського самоврядування щодо створення належних умов для задоволення освітніх потреб осіб (дітей/учнів, абітурієнтів, студентів) з особливими освітніми потребами.
Основні напрямки діяльності:
Для педагогів:
- консультації щодо реалізації інклюзивної освіти;
- сертифіковані-школи, майстер-класи, тренінги, лабораторії, у тому числі міжнародні;
- можливість користуватися інформаційною, навчально-методичною, наукової базою літератури, електронних ресурсів з проблем інклюзивної освіти;
- підготовка і видання наукових статей, збірників, рекомендацій, інформаційних бюлетенів;
- дискусійні платформи, спільні перегляди, обмін досвідом у групі Центру ресурсів і документації з інклюзивної освіти;
- розробка та впровадження в навчальний процес спецкурсів, курсів за вибором та факультативних міждисциплінарних курсів з проблем роботи зі студентами (учнями) з особливими потребами.
Для батьків:
- консультації;
- навчання;
- прокладання освітнього маршруту дитини з особливими освітніми потребами;
- пошук спеціалістів і ресурсів для дітей з інвалідністю.
Для дітей і дорослих з інвалідністю:
- надання ресурсів підтримки і супроводу;
- консультації;
- навчальні заняття, лабораторії, майстер-класи;
- робота з громадськими організаціями;
- участь у вітчизняних і міжнародних освітніх проектах.
Для дітей і молоді:
- інклюзивний театр;
- освітні інклюзивні проекти, у тому числі, міжнародні;
- волонтерство;
- майстер-класи, інклюзивна практика, інклюзивні майстерні;
- наукові дослідження.